Z Radia R k podcastu pro Goout. ,,Díky eRku jsme mohly začít vysílat o tom, co nás baví,” říkají autorky úspěšného podcastu Vyhonit ďábla

Zuzana a Terezie jsou autorky podcastu Vyhonit ďábla, který je jedním z nejoblíbenějších podcastů v Česku. Probírají sexuální témata a vyhánějí tabu. Své začátky měl podcast právě u nás v rádiu, a tak nám holky popovídaly o jejich začátcích a působení v erku, i o jejich spolupráci s Gooutem.

 

Jak jste se dostaly k vytvoření společného podcastu?

T: Já jsem byla v erku už dávno a měla jsem vlastní pořad o hip hopu a potom jsme se daly dohromady se Zuzanou, která měla taky pořad v rádiu. Po nějaké době jsme se z toho rozhodly udělat podcast, protože je to teď oblíbená platforma a erko nám přišlo jako super příležitost, protože má skvělé studio a vybavení.

Z: My jsme nejdřív používaly Mixcloud, ale pak jsme chtěly, aby se to dostalo k více lidem, tak jsme asi po 5 měsících začaly používat Spotify.

 

A jak vás napadlo vysílat společně, když jste každá měla v rádiu svůj vlastní pořad?

Z: My jsme se znaly i mimo erko ze školy a v tu dobu, kdy jsme to vymyslely, jsme spolu i bydlely. Tohle téma nás baví, a tak jsme o tom chtěly vysílat společně.

 

Jaké nejzajímavější akce jste se zúčastnily?

T: Zatím jsme byly jen na debatě na FSV (Fakulta sociálních věd). Už jsme ale dostaly pozvánky i na Budějovický Majáles, na který jsem se já osobně hodně těšila, na Ostravský Pride a na nějaké debaty do škol. Ale vzhledem k situaci uvidíme, jak to bude dál.

 

Jaké téma vás bavilo ve vysílání nejvíc?

Z: Mě dost bavila asexualita, kdy jsme se bavily o něčem jiném než běžně, protože jsme se bavily o tom, že lidi sex nechtějí. Pak mě taky bavil společný díl s klukama z erka, kteří mají pořad Kydy. Myslím, že to byl vtipný díl a fungovalo to mezi námi.

T: Za mě taky určitě díl s klukama z Kydů, na to moc ráda vzpomínám. Byli jsme tam hodně dlouho, protože jsme natáčeli díl pro nás i pro ně. Navíc to byla naše jediná spolupráce s jiným podcastem. Jinak mě toho bavilo více, ale taky moc ráda vzpomínám na naše první nahrávání. Tehdy jsme ještě ani nevěděly, jak to dopadne a nakonec to bylo super.

 

Co vám působení v erku přineslo a jak na něj vzpomínáte?

Z: Mně přijde, že nám erko přineslo základ toho, že člověk může vysílat, aniž by měl nějakou nahrávací techniku, protože my jsme třeba žádnou neměly. Ne každý má hned ze začátku kapitál na to koupit si mikrofon a podobně, aby to mělo tu kvalitu, kterou posluchač vyžaduje. Erko je pro všechny, kteří mají chuť vysílat a ta technika, kterou má, je opravdu kvalitní.

 

Jak natáčíte teď v období karantény?

Z: My máme naštěstí nějaké díly nahrané dopředu. Akorát jsme před karanténou vydávaly díl jednou týdně a teď vychází jednou za 14 dní.

A nahrávat budeme, jen to momentálně nejde s hosty.

T: Jinak asi budeme využívat naše sociální sítě, jako například že přes Instagram oslovíme lidi, aby nám napsali něco, co potom můžeme zapracovat do vysílání.

 

Jak funguje spolupráce, když jste jedna v Brně a druhá v Praze?

T: Pro mě je to teď těžší, než když jsme byly obě v Brně, protože musím dojíždět do Prahy, ale o víkendu jezdím do Prahy za přítelem, takže to rovnou spojíme s natočením podcastu. Baví nás to a chceme to dělat, takže se podle toho musíme zařídit.

 

Jak jste se dostaly ke spolupráci s Gooutem?

Z: Jelikož náš podcast poslouchalo už hodně lidí a ten potenciál tam byl, chtěly jsme si tím začít i vydělávat. Oslovily jsme tedy Goout, jakožto platformu, o které jsme věděly jak funguje od Gabči Heclové (influencerka, která má taky podcast pod Gooutem), která nás už v tu dobu podporovala a věděla, co děláme. Takže jsme je oslovily a oni řekli, že o náš podcast mají zájem.

 

Sdíleli vás influenceři? Jak jste dosáhly své popularity?

Z: Pár influencerů nás sdílelo, jako třeba ta Gabča Heclová nebo Shopaholic Nicol (obě influencerky s podcastem na gooutu), takže to nám hodně pomohlo. Nejvíce pro nás ale zafungovalo načasování, protože jsme se na Goout přidaly těsně před tím velkým boomem, kdy se začali postupně přidávat další a další influenceři.

T: Ta tendence stoupání popularity tam byla i před tím, než nás sdíleli influenceři, ale jakmile nás začali sdílet, tak nám to určitě pomohlo a stoupalo to ještě víc. Hlavně je to takové téma, které tu nikdo předtím nedělal, kromě podcastu Zhasni od Báry Šichanové, takže možná i proto máme takovou sledovanost.

 

Cítíte na podcastové scéně i nějakou rivalitu?

Z: My se s většinou těch lidí neznáme, ale vzhledem k podpoře od některých influencerů rivalitu necítíme.

 

Kdy jste cítily největší boom vašeho podcastu?

T: Asi po tom, co nás sdílela Shopaholic Nicol, protože má hodně fanoušků. Tehdy hodně vzrostla naše sledovanost. A taky teď docela nedávno, když jsme udělaly rozhovor do Brněnské Drbny, kdy nám přibyli noví sledovatelé z Brna.

 

Píšou vám často fanoušci? Stává se, že vás třeba prosí o radu?
T: Ano, občas jim můžeme i poradit, ale jen pokud to nejsou věci, které se týkají biologie, těla. Nejsme na to vystudované, takže můžeme fanouškům radit jen do jisté míry. Ale hodně se rozběhla například vulva dne, lidé nám posílají obrázky, co jim připomínají vulvy, toho máme stále plný inbox. Lidé nám to posílají s tím, že si vzpomněli na náš pořad a podobně. Z toho máme vždy radost.

 

Máte někdy i negativní reakce?

Z: Ano, ale je jich o hodně míň, než těch pozitivních. Pokud je to konstruktivní kritika, tak to určitě bereme a zbytek neřeším.

T: Já to sice řeším, ale snažím se to tolik neřešit. Každopádně na nás nikdo zatím nepodal žalobu, že bychom kazily mládež, takže tak.

 

Jaké jsou vaše plány do budoucna?

Z: Přemýšlíme i o dalších společných věcech a projektech, ale momentálně je pro nás prioritou náš podcast.

T: Uvidíme. Třeba se to posune ještě někam dál.

 

 

Autorka: Karolína Kozubíková

Soubory cookie nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat služby. Pokud budete náš web používat i nadále, vyjádříte tím svůj souhlas s našimi zásadami týkajícími se souborů cookie.

SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM SOUBORŮ COOKIES


1 Co jsou soubory cookies
Soubory cookies jsou krátké textové soubory, které internetová stránka odešle do Vašeho prohlížeče. Umožňuje internetové stránce zaznamenat informace o Vaší návštěvě, například zvolený jazyk a podobně. Následující návštěva stránek tak pro Vás může být snazší a příjemnější. Soubory cookies jsou důležité, neboť bez nich by procházení sítě Internet bylo mnohem složitější. Soubory cookies umožňují lepší využití naší internetové stránky a přizpůsobení jejího obsahu Vašim potřebám. Soubory cookies používá téměř každá internetová stránka na světě. Soubory cookies jsou užitečné, protože zvyšují uživatelskou přívětivost opakovaně navštívené internetové stránky.


2 Druhy souborů cookies
Relační (tedy dočasné) soubory cookies nám umožňují propojovat Vaše jednotlivé aktivity po dobu prohlížení těchto internetových stránek. V okamžiku otevření okna Vašeho prohlížeče se tyto soubory aktivují a deaktivují se po zavření okna Vašeho prohlížeče. Relační cookies jsou dočasné a po zavření prohlížeče se všechny tyto soubory vymažou. Trvalé soubory cookies nám pomáhají Váš počítač identifikovat, jestliže opětovně navštívíte naši internetovou stránku. Další výhodou trvalých cookies je to, že nám umožňují přizpůsobit naše internetové stránky Vašim potřebám.

3 Využívání souborů cookies
V souladu s ustanovením § 89 odst. 3 zák. č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, v účinném znění, si Vás tímto dovolujeme informovat, že naše internetové stránky využívají pro svoji činnost soubory cookies, tedy Vaše soubor cookies, včetně trvalých, zpracováváme.

Tento souhlas je udělen na dobu 12 měsíců.

Internetové prohlížeče obvykle obsahují správu souborů cookies. V rámci nastavení Vašeho prohlížeče tak pravděpodobně můžete jednotlivé soubory cookies ručně mazat, blokovat či zcela zakázat jejich používání. Pro více informací použijte nápovědu Vašeho internetového prohlížeče.


4 Účel použití souborů cookies.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookies. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery působícími v oblasti sociálních médií, inzerce a analýz.

Soubory cookies využíváme, kromě účelu uvedeného v předchozím odstavci, pouze pro následující účely: marketingu.

Zavřít