Člen PR týmu a bývalý moderátor Štěpán Šůstek: V PR jsem našel prostor pro kreativitu

V dalším z cyklu rozhovorů, ve kterých zpovídáme členy Radia R, se vydáme za jedním z našich ostřílenějších matadorů. Je jím Štěpán Šůstek, bývalý moderátor, zástupce vedoucí PR týmu a spoluzakladatel projektu Psychobraní.

Jaký obor studuješ?
Studuju žurnalistiku a bezpečnostní studia.

To je trochu netradiční spojení. Jak tě vlastně napadlo jít pracovat do rádia?
Chtěl jsem získávat praxi už od prváku, takže jsem využil konkurzů do rádia a zapojil se hned na začátku studia.

Práce u nás je dobrovolnickou činností a ty, jestli se nepletu, už máš spoustu profesních zkušeností na to, aby ses uplatnil i na placeném postu. Co tě tedy motivuje v Radiu R zůstávat?

Jsou to hlavně lidi, kteří v rádiu jsou. Spousta z nich jsou moji blízcí kamarádi a díky rádiu se s nimi vídám častěji. Navíc získávám zkušenosti i mimo rádio a vím, že je pak právě v něm můžu jiným předat.

Máš nějakou oblíbenou vzpomínku spojenou s rádiem?
Mám jich několik. Mezi ty nejlepší patří rádiové akce jako chaty a vítaní nováčků a také rozhovory s novináři z USA.

Rozhovor s novináři z USA, to musela být skvělá zkušenost…
Byla to suprová zkušenost. Procvičil jsem si angličtinu a dozvěděl se, jak to chodí v Americe.

A co nějaký trapas, něco, co se naopak vůbec nepovedlo?
Trapas, no. Vzpomínám trochu nerad na svoje první vysílání, kdy jsem vysílal sám. Házel jsem jeden vtip za druhým, ale nikoho jsem neslyšel se smát. Takže jsem se mu vždycky zasmál sám a pak nastalo trochu trapné ticho.

Teď pracuješ v PR oddělení jako zástupce vedoucí. Takže v minulosti jsi měl i vlastní pořad?
Měl jsem dohromady tři. První se jmenoval Okolo světa a byl především o cestování, kdy jsme dávali rady, co kde navštívit, na co si dát pozor a tak podobně. Pak jsem měl druhý, který se jmenoval Psychobraní a tam jsme dělali rozhovory s lidmi, kteří trpí nějakou duševní nemocí. To pak přerostlo v projekt, kde organizujeme s těmito lidmi přednášky. Poslední pak byly právě už zmíněné rozhovory s novináři z USA.

Můžeš nám ještě trochu přiblížit Psychobraní?
Je to projekt, který v tuto chvíli funguje v Brně a Praze. Na podzim to vypadá, že budeme už i v Českých Budějovicích a Olomouci. Organizujeme přednášky, na které zveme lidi s duševní nemocí. Ti pak říkají svůj příběh. Snažíme se tak změnit pohled společnosti na tyto lidi, protože se na ně většina, díky ojedinělým případům, dívá jako na nebezpečné lidi nebo na lidi nemající právo na pohyb mimo léčebnu.

Jak Psychobraní vzniklo? Je původní myšlenka tvoje?
Projekt Psychobraní tu fungoval už dříve, my ho v roce 2015 přebrali s mojí kamarádkou Luckou a změnili jsme koncept. V Brně jsme tedy dva, ačkoliv už nám to trochu roste přes hlavu. V Praze jsou tři děvčata a s fotkami na facebook nám pomáhá grafik, který je taky z Prahy.

Jsou některé z přednášek i natočené?
Určitě. Minulý rok na podzim jsme získali díky podpoře kraje zrcadlovku a od té doby natáčíme přednášky, které jsou poprvé. Jsou dostupné na našem youtube kanálu.

Kam chceš dál směřovat? Vidíš svou budoucnost v nějakém rádiu nebo jiném médiu?
Žurnalistika na FSS je hodně zaměřená na klasickou novinařinu a především zpravodajství. To mě úplně nebere. Zaměřuju se spíš na PR. To mám teď jako práci a baví mě to o dost více, protože je tam větší prostor pro kreativitu a není to tak jednotvárné.

Doporučil bys naše rádio k poslechu? A jestli ano, tak proč?
Určitě bych rádio doporučil. Hlavně kvůli velké škále pořadů, které jsou obsahově úplně jiné, než můžou posluchači slyšet v komerčních rádiích.

Máš nějaké oblíbené pořady, které bys vyzdvihl nad ostatní?
Líbí se mi například JobTalk nebo Šedesátka odjinud.

Soubory cookie nám pomáhají poskytovat, chránit a zlepšovat služby. Pokud budete náš web používat i nadále, vyjádříte tím svůj souhlas s našimi zásadami týkajícími se souborů cookie.

SOUHLAS SE ZPRACOVÁNÍM SOUBORŮ COOKIES


1 Co jsou soubory cookies
Soubory cookies jsou krátké textové soubory, které internetová stránka odešle do Vašeho prohlížeče. Umožňuje internetové stránce zaznamenat informace o Vaší návštěvě, například zvolený jazyk a podobně. Následující návštěva stránek tak pro Vás může být snazší a příjemnější. Soubory cookies jsou důležité, neboť bez nich by procházení sítě Internet bylo mnohem složitější. Soubory cookies umožňují lepší využití naší internetové stránky a přizpůsobení jejího obsahu Vašim potřebám. Soubory cookies používá téměř každá internetová stránka na světě. Soubory cookies jsou užitečné, protože zvyšují uživatelskou přívětivost opakovaně navštívené internetové stránky.


2 Druhy souborů cookies
Relační (tedy dočasné) soubory cookies nám umožňují propojovat Vaše jednotlivé aktivity po dobu prohlížení těchto internetových stránek. V okamžiku otevření okna Vašeho prohlížeče se tyto soubory aktivují a deaktivují se po zavření okna Vašeho prohlížeče. Relační cookies jsou dočasné a po zavření prohlížeče se všechny tyto soubory vymažou. Trvalé soubory cookies nám pomáhají Váš počítač identifikovat, jestliže opětovně navštívíte naši internetovou stránku. Další výhodou trvalých cookies je to, že nám umožňují přizpůsobit naše internetové stránky Vašim potřebám.

3 Využívání souborů cookies
V souladu s ustanovením § 89 odst. 3 zák. č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích, v účinném znění, si Vás tímto dovolujeme informovat, že naše internetové stránky využívají pro svoji činnost soubory cookies, tedy Vaše soubor cookies, včetně trvalých, zpracováváme.

Tento souhlas je udělen na dobu 12 měsíců.

Internetové prohlížeče obvykle obsahují správu souborů cookies. V rámci nastavení Vašeho prohlížeče tak pravděpodobně můžete jednotlivé soubory cookies ručně mazat, blokovat či zcela zakázat jejich používání. Pro více informací použijte nápovědu Vašeho internetového prohlížeče.


4 Účel použití souborů cookies.
K personalizaci obsahu a reklam, poskytování funkcí sociálních médií a analýze naší návštěvnosti využíváme soubory cookies. Informace o tom, jak náš web používáte, sdílíme se svými partnery působícími v oblasti sociálních médií, inzerce a analýz.

Soubory cookies využíváme, kromě účelu uvedeného v předchozím odstavci, pouze pro následující účely: marketingu.

Zavřít